Vagnproblem!

Godmorgon. Här fick man snällt stiga upp 06:00 i morses. Som de flest andra morgonar. Härligt!
 
Jag har funderat massvis på min vagn det senaste. Ja, jag är fullt medveten om att jag velar en massa med mina vagnar. Jag blir aldrig riktigt nöjd, eller så som i detta fallet. jag VAR helt nöjd sålänge jag hade en sittdel och en liggdel på vagnen. För er som inte vet så har jag en Babyjogger city select. Svindyr och dyra tillbehör. Men en otroligt bra vagn. Lätt och smidig att vika ihop och lägga i bilen om man är lite svag som mig, tar inte mycket plats, lika smal som en enkel vagn och har man bara ett barn med sig så är det bara att ta bort den ena sitsen så har man lätt som en plätt en singelvagn. 
 
Som sagt så var jag så nöjd man bara kan bli när Ebba låg i liggdelen för då kunde hon ligga längst fram, alltså längst bort från mig och jag såg henne jättebra, Gabriel satt i sittdelen vänd ifrån mig. Nu mera sitter Ebba i sittdel och kan inte sitta vänd emot mig, längst fram med Gabriel vänd mot sig så de ser varandra för då mosar Gabriel Ebbas fötter som hamnar under hans fötter, plus att jag kan inte fälla Ebba i fullt liggläge för det tar emot i Gabriels sits. Problemet skulle vara löst om jag bara vände Gabriel emot mig, men då ser jag inte Ebba och det går jag inte med på. Alternativet då är att Gabriel sitter längst fram, alltså på de mindre hjulen och Ebba närmast mig, men då blir det rätt tungstyrt med nästan 16 kg på de mindre hjulen. Det är alltså mycket lättare att köra vagnen om Gabriel sitter närmast mig, vänd ifrån mig. 
 
Det är ju en vinter på intågande också och tråkigt nog pratade jag med en tjej igår som också har en Babyjogger city select och hon berättade att vagnen är näst intill omöjlig att köra med två barn i om det blir mycket snö, eller is. Precis vad jag tänkt de senaste veckorna. 
 
En sista tanke om detta vagnproblem är att jag har uppmärksammat att de flesta barn i Gabriels  ålder som har fått syskon inte åker vagn längre, antagligen för att deras föräldrar tycker det är onödigt att köpa en dubbelvagn. Dom åker alltså ståbräda istället och Gabriel som redan går väldigt långa sträckor för att bara vara snart 3 borde ju klara det utan problem. 
 
Jag ska allstå införskaffa mig en singelvagn med ståbräda inför vintern. Men jag ska inte sälja min syskonvagn OM det nu skulle vara så att jag behöver den under vintern. Går det bra med ståbrädan så säljer jag syskonvagnen till våren. Jag ska åka till Babyproffsen på Måndag och prova varenda vagn med ståbräda till och barnen i och se vad som känns bäst. Jag har en stor förkärlek till Emmaljunga så jag antar att det blir en sån, men man vet aldrig, jag ska ge brio, teutonia och cresent en chans också! 
 
En liten sneakpeak på min vagn. Hade ingen på hela vagnen=) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna H

Käre tid frugan! Jag tycker verkligen att du måste köpa en ny vagn. Även om jag inte förstår så mycket om barnvagnar så inser jag ju att den måste vara praktisk och det blir ju inte så praktiskt om den blir tungkörd det är en sak som är säker. Köp en ny!!

2013-09-01 @ 08:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0