Liseberg, igen!

Denna helgen har vart en riktig drömhelg för Gabriel! I Lördags när jag var iväg på loppis så var han med Fredrik, morfar och Carl på flygshow. Dom hade sett ambulanshelikopter på jättenära håll, massor med flygplan, lastbilar, motorcyklar och flygshower. Han var jätteglad när han kom hem, full med nya intryck! Pekade i luften och berättade om flygplan i himlen osv!
 
Igår var vi på Liseberg igen med Fredriks mamma med familj och Fredriks alla syskon med familjer! Många var vi och vi hade roligt! Vädret var väl kanske inte på sin bästa sida, men det var ju korta köer iaf! Det är inte så roligt för barnen att stå i kö långa stunder, men Gabriel var bättre på att vänta denna gången!
 
Vi åt på en restaurang där som blev favorit förra året, fish & chips var väl de alternativet som gick bäst hem, men nyttig som jag vill vara tog jag en räklåda istället, vilket jag ångrade djupt när jag fick maten, det var ju oskalade räkor på! USH! Jag snyltade på Fredrik och Gabriels mat istället. Fredrik kunde skala räkor  så han skalade hälften åt mig som jag åt, men jag blir så äcklad av hela räkor. Det är väl lyxigt och frächt, men nej, det går inte hem hos mig! 
 
Tog faktiskt bara denna bilden! Det var inte så lockande att fota när det var kallt, blött och jag hade massor med annat att koncentrera mig på!
 
På eftermiddagen var vi mest i kaninlandet och åkte massor! Ingen kö alls och barnen fick åka hela tiden! Behöver jag säga att Gabriel var trött sen!? Vi smällde i oss lite pannkakor som vi hade med oss och sen åkte vi hem vid 20. Jag HATAR att köra bil på motorväg. Särskilt den vägen mot göteborg. Jag känner mig alltid jagad när jag kör på motorväg. Det spelas upp bilder i huvudet på mig om hur det skulle se ut om vi krockade i den farten, vad som skulle hända med barnen, om vi skulle överleva osv. Sånt som man inte ska tänka på när man kör. Jag tycker mycket bättre om att köra i stan, krockar man så går väl oftast bara bilen sönder för det är långsamma hastigheter. Att det var kolsvart ute och regnade gjorde inte saken bättre. Det  blir inga långa bilresor till andra länder för mig! Aldrig i livet!
 
Nu kaffe, sen lägga bebis, göra mat och åka till Babyproffsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0