Vardagen börjar idag.

Idag har vardagen rullat igång på riktigt för oss. Gabriel har börjat på dagis igen och han såg fram emot det väldigt mycket! Ursäkta - förskolan menade jag ju såklart. Det är tydligen viktigt att säga förskola nu för tiden. Den debatten orkar jag inte hetsa upp mig över. 
 
Dessa dagistimmar innebär 15 timmar/veckan lugn, sinnesro, sömn och umgänge för mig och Ebba. Inga missuppfattningar tack! Det är klart vi gillar att ha våran buse hemma, men det är en så bra lösning det där med 15 timmar på förskolan tycker jag! Särskilt erftersom han trivs så bra och just våran förskola är en riktigt bra sådan! Gabriel har pratat om sina kompisar sen i förrgår då jag sa till honom att förskolan börjar snart. 
 
Jag gick raka vägen hem och stupade i säng. Barnen sover INTE på nätterna nu för tiden. Det har blivit någon slags trend. Ebba ammar 456 ggr i timman, gråter, gråter jättemycket och när hon väl kommit till ro så är det Gabriels tur att bli orolig och antingen drömma mardrömmar, komma upp till oss en stund, ligga på mitt hår, sparka Fredrik i ryggen osv. 1.5 timmes sömn tillsammans med Ebba nu på morgonen var perfekt! 
 
Nu- Kaffe.
 
Gunga på lekplatsen är kul! "Gunga till himlen mamma" Säger Gabriel=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0