Loppis!

Alltså alla dessa älskade barnkläder man samlar på sig! Det är lite korkat egentligen! Mina barn har så mycket kläder så vi drunknar i dem känns det som. Nya, ärvda, köpta begagnat, lånat.. Ändå vill man bara köpa mer och mer för det går inte motstå alla fina små bodys och byxor, dregglisar och mössor! 
 
När kläderna är urväxta sen vill man spara nästan alltihopa för det finns ju fina minnen i kläderna. Eller favortier som man använt om och om igen! Favoriterna ska sparas. Kanske till framtida barn, någon näras framtida barn som kanske vill låna, eller bara för nostalgins skull. Allt det andra måste säljas och det är lite svårt! ALLA köper massvis med kläder till sina barn, alldeles för mycket så det hinner knappt användas! 
 
Jag har fixat bord på en Loppis tills nästa Lördag, något jag tänkt göra länge nu, men aldrig hittat en loppis som passar mig, eller så har jag inte hunnit få ett bord. Men nu så är det min tur och jag ska sälja ala dessa älskade kläder och hoppas jag får litegrann i alla fall! Beroende lite på så blir det nog 10 kr för body, 10 kr för byxor, kanske 20 kr för jackor och 30 kr för bebisoveraller. Loppisen kommer vara i Miljöpartiets lokaler i Borås den 31/8 och det kommer inte bara finnas barnprylar utan allt möjligt som folk vill bli av med. 
 
Man kan ju hoppas att jag blir av med några kilo kläder i alla fal! (så man kan, men inte borde göra plats för lite nytt) =)
 
                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0