Kaffepaus

Godmorgon, Eller förmiddag har det väl hunnit bli. Jag satt här i godan ro och tänkte blogga, hade laddat upp med kaffe och goda knäckebröd till mellanmål. Gabriel är på dagis och friden var påtaglig. Tills Ebba vaknade mitt i kaffepausen. Typiskt. Ingen rast och ingen ro för mig. Tur hon är sötaste tjejen i världen i mina ögon. Det är tidiga  mornar och sena kvällar på den lilla damen här just nu. Att inte få sova så mycket på nätterna är inte längre något stort problem för mig, man överlever dagarna ändå och kroppen har vant sig vid och kan lätt klara av ca 4 timmars sömn, men att inte få en lugn stund på dagen då man bara kan sitta med sin djupt efterlängtade kaffe kommer jag nog aldrig vänja mig vid. 
 
Igår var min mormor här och hjälpte mig att baka bullar. Alla borde ha en mormor som kommer och hjälper till när man är hemma med två barn! Hon vattnar mina blommor, torkar lite här och lite där, leker med barnen, passar barnen när jag går ner till tvättstugan.. Helt ovärdeligt! Jättemysigt att inte behöva vara själv om dagarna jämt och dra hela lasset själv! Ibland måste jag tänka framåt och tänka på när jag är 30 och barnen klarar det mesta själva! Då ska jag bannemig dricka kaffe i lugn och ro utan att någon liten bebis vaknar mitt i kaffepausen!=) 
 
Idag ska jag göra något så spännande som att handla. Jippi. 
 
Lite bullar, Lätt det godaste kaffeddoppet!=)
 
Degen på jäsning i min fiiina skål från IB Laursen. Mer sånt önskar jag mig i födelsedagspresent för den 
som går i sådana tankar=)
 
Broccolismakis. Mindre uppskattat=)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0