Falkenberg weekend!

Ännu en härlig resa att spara i mitt hjärta är förbi! Helgen spenderade jag i Falkenberg, skreastrands camping i en liten söt stuga. Jag, Johanna och Malin och såklart Ebba styrde bilen mot kusten för att spendera lite kvalitetstid med varandra! Vi funderade först på att utmana ödet och tälta, men tur var det väl att vi ändå bokade en stuga, vädret var inte sådär superbra och vårt tålamod till att slå upp ett tält när ingen av oss tidigare gjort det kändes inte så himla bra! Jag gillar att tälta men har bara campat med mina föräldrar tidigare och dom kan iprincip slå upp ett tält i sömnen. 
 
När vi installerat oss i stugan var vi hungriga som vargar och var tvungna att uppsöka närmsta öppna matställe, vilket var en pizzeria. Ingen av oss var väl direkt sugna på en sleten pizza men hade inget större val. Men pizzan var godare än väntat!
 
På Lördagen hade vi planer på att besöka Falkenberg centrum och se vad det hade att erbjuda. Solen sken från en lagom blå himmel och vi var vid gott mod! Vi stajlade oss i dushrummet och hetsade varandra lite lätt. Den ena gjorde sig vackrare än den andra vilket resulterade i att vi hittade tillbaka till vårt bortglömda sminkintresse och jag, som har den största erfarenheten av sminkeriet sminkade té mina tanter framåt eftermiddagen då vi skulle ut på restaurang på kvällen. Det var en bra uppvärming för mina tanter som ska börja skolan nu till hösten båda två och behöver piffas upp lite granna! En sleten tvåbarnsmamma blir även hon piggare med lite makeup mitt i vardagen!
 
Vi hade en väldigt trevlig lördag som ni förstår, med fönstershopping i centrum, Johannas lattepremiär, trevlig lunch/fika och härligt väder! Vi tog såklart en liten tur ner till stranden även om det inte var högsommarvärme direkt bara för att se hur den såg ut.  Fint var det och vi önskade att vi hade kunnat ligga där och gassa oss i solen och svalka oss i havet.
 
Senare på kvällen gick vi på restaurang vilket var trevligt. Som vanligt hade vi väldigt svårt att komma överens om vart vi ska äta men tillslut så löste det sig bra! Problemet är oftast att Johanna inte vill lägga mycket pengar på mat medans Malin ofast vill besöka en fancy restaurang och jag gärna betalar en större summa för bra mat för att jag älskar mat! Det blev i vilket fall Harrys för att man vet vad man får, det var lagom pris och det fanns hamburgare (viktigt för Johanna och Malin).
 
På Söndagen var det nästan bara att stiga upp och göra frukost, städa och checka ut för under resans gång hade vi planerat att göra ett spontant stopp vid Ullared. Lite mot min vilja först, men jag blev övertalad och lyckades hålla god min och faktiskt ett gott humör! Jag känner en viss skräck när jag ska till Ulladed, det blir alltid mer än man tänkt sig och man får alltid ångest, men jag erkänner att det finns mycket bra att shoppa där! Vilket jag inte heller gillar att jag faktiskt tycker. Struntsamma, shoppade gjorde vi och sura var vi när vi skulle till bilen och regnet öste ner över oss och våra nya grejer. Fullt blev det i bilen och bråttom fick vi. Men det löste sig och vi slutade våran resa där den började på resecentrum i Borås. 
 
Tänkte bjuda på några bilder från helgen:
 
Vi stannade och fikade lite på vägen ner.
 
Våran mysiga lilla stuga som luktade ridläger. 
 
Vi levde lite primitivt på frukosten, kokade gröt och ägg på en liten liten spis, men det var mysigt och 
gott att få göra egen frukost!
 
Ebba/Ebbot
 
Jag dokumenterar att Johanna dokumenterar sin lattepremiär! Hon är en ganska nybliven kaffedrickare 
men har lärt sig den hårda vägen att dricka svart. Latte föll henne inte i smaken tyvärr!
 
 Malin underhöll Ebba medans vi drack kaffe. Mallin har inte börjat gilla kaffe än men erkänner att hon 
 tar ett litet smakprov från sin pojkvän då och då!
 
Tre heta tanter med otroligt stort fokus för att få en bra bild. I min kamera blev det inte så bra.
 
Ebba vid havet för första gången!
 
Malin på Ullared! Shoppingbegäret glöder i ögonen!
 
Jag fick fotografera mig själv för att ha något bildbevis på att även jag tog mig in i det
stora varahuset. 
 
Frugan med sin heta keps och kaffekoppen i hösta hugg!
 
Och så Ebba med sin trogna giraff. Vad hade hon gjort utan den!? 
 
Nästa gång vi ses är den 6:e september på Malins 25 års firande. Det ska bli så himla roligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna H

Åh vad jag längtar tillbaka till våran semester nu, vi hade ju det så trevligt! Jag är så glad att du har skrivit ner en liten resedagbok, då kan vi ju minnas hur det var, nu när vi inte filmade..
Det var bra att vi hetsade varandra lite så att vårat intresse för att göra oss vackra vaknade till liv igen.
Jag hoppas att vi kan åka på en resa ihop snart igen!
<3

2013-09-01 @ 08:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0