Mobilblogga

Tänkte testa det här med att blogga från mobilen. Jag tycker det är så fantastiskt roligt att gå tillbaka i bloggen och läsa om när Gabriel var bäbis och det känns så värdefullt att kunna göra det. Jag måste göra ett försök nu när Ebba är liten. Och då måste designen göras om litegrann också. Vi tar det sakta men säkert!:)

Vi kom precis hem från baby och barnmässan. Ebba har inte riktigt kommit till ro på hela dagen så nu sitter jag med henne i bärsjalen och dricker en underbar kopp kaffe. Gjorde susen för huvudvärken. Strax dax att väcka Gabriel som somnade gott i bilen på vägen hem..

Jag sitter och klurar på vad jag ska önska mig åt Ebba i doppresent. Det är ju ett tag kvar och inget är bestämt än, men dop blir det. Jag vill absolut inte verka kräsen när det gäller presenter, men jag har ganska så starka önskemål. Som alla vet så är jag sinnessjukt intresserad av ekologi och miljö och tänker hela tiden i banor som "framtiden är ebbas, därför måste man ta ansvar för miljön och hennes hälsa". Jag kommer alltså önska miljövänliga saker till Ebba, saker som kommer till användning och inte saker i plast.

Jag ska surfa runt lite så jag kan säga specifika saker om någon undrar vad hon vill ha, så slipper de känna att det är svårt att hitta eller komma på saker.

Som sagt så handlar det inte om att vara kräsen eller att inte vara tacksam. Det handlar om att jag har ett stort intresse för detta. Jag vill det bästa för allas barn. Skulle jag köpa en doppresent så skulle jag absolut köpa ngt i den kategorin jag förklarade.

Lång tanke det där. Men viktig:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0